Cosmos :70 cm x 70 cm Rékai Zsolt (Digitálisan tervezve, olaj-vászon) Magántulajdonban Eszemben sincsen megmagyarázni egy festményt, hiszen azzal redukálnám, deffiniálnám, ami képtelenség. Legfeljebb az élményről tudok mondani valamit, ami számomra éppen annyira eredeti, mint aki életében elöször látja és reflektál rá. Marad az esszé, a bejegyzés vagy valami ilyesmi....
A fonnyadás esztétikája
Az úgy volt, hogy véletlenül olyan effektek kerültek a képre, ambivalens efektek,- teszem hozzá,- amitől a női és férfi szépség, biológiai kiteljesedés már nem potenciált jelentett, hanem annak lebomlását…
Nem úgy mint egy folyamat, nem úgy mint a polaritás, hanem úgy, mint amikor túl közel megyünk a dolgokhoz, és már nem a dolgok körül határolt egysége nyilvánul meg, hanem dolgon belüli ellentmondások.
Lehet mondani: ellentmondások egysége. Azért az egység, mert még felbomlásnak nincsen ereje repedést előidézni, törést okozni kohézión….
„Fonnyadás szépsége”-mondanád, és ez sem teljes értékű kifejezés, mivel te magad pontosítottál.
Ikszi,- nevezzük Ikszinek, mivel Ixi-nek leírva még furább,- a barátnő, akinek viktoriánus eleganciája, még fényképeken is levendula illatú...
Ez az Ikszi emlegette a „halál esztétikáját”!
"Ez az ő szövege!" -mondtad, -mintha védett kifejezés lenne(!),- és én találjak ki rá valami mást.
Igazán ijesztő az volt, hogy az első „fonnyadás” festmény autós balesetet ábrázolt, egy régi balesetet, hiszen az autó már rozsdásodott, és a vízben ülő lány a ronccsal, akaratlanul ...